Мета методичної роботи
підвищення рівня педагогічної майстерності окремого вчителя та всього педагогічного колективу, надання дієвої допомоги вчителям і класним керівникам у поліпшенні організації навчання й виховання, в узагальненні та впровадженні педагогічного досвіду, підвищення теоретичного рівня й педагогічної кваліфікації вчителя та керівництва закладу.
Педагогічні спільноти вчителів
У ліцеї працюють педагогічні спільноти вчителів:гуманітарного циклу (українська мова і література, зарубіжна література, історія, правознавство) – керівник педагогічної спільноти Угро Л.М.;іноземних мов (англійської, німецької) – керівник педагогічної спільноти Косовська Н.Л.;фізико-математичного циклу (математика, фізика, інформатика) – керівник педагогічної спільноти Гуленко В.Г.;природничого циклу (географія, хімія, біологія, природознавство) – керівник педагогічної спільноти Волошина Г.П.;фізичної культури та мистецтва (фізична культура, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, мистецтво) – керівник педагогічної спільноти Мендус В.С.;початкових класів – керівник педагогічної спільноти Злочевська В.М.; класних керівників – керівник педагогічної спільноти Чорнойван Я.В..
Наказ "Про затвердження затвердження складу атестаційної комісії у 2023/2024 навчальному році"Наказ "Про атестацію педагогічних працівників у 2023/2024 навчальному році"Наказ "Про проведення атестації педагогічних працівників у 2023/2024 навчальному році"
ВЧИТЕЛЬ-ПРОФЕСІОНАЛ
Самоосвіта, курси підвищення кваліфікації є складовими для формування компетентностей вчителя-професіонала. Освіта впродовж життя надає можливості вчителю удосконалювати свої уміння та навички, розширювати сферу знань у галузі освіти та з окремого предмету.
Закон України «Про освіту» у новій редакції широко представляє можливості сучасного вчителя у вдосконаленні своїх професійних здібностей та компетентностей. Давайте разом розберемося в термінології Закону у сфері освіти дорослих.
Освіта дорослих є складовою освіти впродовж життя та спрямована на реалізацію права кожної повнолітньої особи на безперервне навчання з урахуванням її особистісних потреб, пріоритетів суспільного розвитку та потреб економіки.
● Курсова перепідготовка – освіта дорослих, спрямована на професійне навчання з метою оволодіння іншою (іншими) професією (професіями);● Курси підвищення кваліфікації проводяться для набуття здобувачем освіти нових компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань.
Важливо пам'ятати! Безперервний професійний розвиток – це безперервний процес навчання та вдосконалення професійних компетентностей фахівців після здобуття вищої та/або післядипломної освіти, що дає змогу фахівцю підтримувати або покращувати стандарти професійної діяльності і триває впродовж усього періоду його професійної діяльності.
Зверніть увагу!
Заклади освіти, що провадять освітню діяльність з підвищення кваліфікації працівників, обов’язковість якої передбачена законом, мають отримати ліцензію на відповідну діяльність та/або акредитувати відповідні освітні програми.
Умови для формальної, неформальної та інформальної освіти дорослих створюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Особа має право на вільний вибір закладу освіти, установи, організації, іншого суб’єкта освітньої діяльності, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих.
Атестація та сертифікація є видами незалежного оцінювання педагогічної діяльності та комптентностей вчителя для визначення відповідності педагогічного працівника займаній посаді та можливості подальшого професійного зростання.
Стаття 50. Атестація педагогічних працівників
1. Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.
2. Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.
3. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються або підтверджуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
4. Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.
5. Положення про атестацію педагогічних працівників затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.
6. Положення про атестацію педагогічних працівників, які забезпечують здобуття фахових компетентностей спеціалізованої освіти, затверджуються центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у відповідній сфері.
Стаття 51. Сертифікація педагогічних працівників
1. Сертифікація педагогічних працівників – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.
2. Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.
3. Формування та забезпечення функціонування системи сертифікації педагогічних працівників здійснює центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Процедуру сертифікації педагогічних працівників здійснюють спеціально уповноважені державою установи, положення про які затверджує Кабінет Міністрів України.
4. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.
5. Педагогічні працівники, які отримують доплату за успішне проходження сертифікації, впроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології.
Педагогічні працівники, які мають сертифікат, можуть залучатися до проведення інституційного аудиту в інших закладах освіти, розроблення та акредитації освітніх програм, а також до інших процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.
6. Положення про сертифікацію педагогічних працівників розробляються центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належать заклади освіти, та затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства затвердило професійний стандарт за трьома вчительськими професіями:
Перелік професійних компетентностей:
● мовно-комунікативна;● предметно-методична;● інформаційно-цифрова;● психологічна;● емоційно-етична;● педагогічне партнерство;● інклюзивна;● здоров’язбережувальна;● проєктувальна;● прогностична;● організаційна;● оцінювально-аналітична;● інноваційна;● рефлексивна;● здатність до навчання впродовж життя.
Призначення
визначати орієнтири професійного розвитку вчителя;запобігання ризикам необ’єктивного оцінювання професійних компетентностей вчителів під час атестації та сертифікації.
Розробники
● МОН ● Український інститут розвитку освіти ● вчителі і директори шкіл, ● фахівці, які здійснюють підготовку вчителів, підвищення їхньої кваліфікації та проводять сертифікацію вчителів,● за підтримки проєктів "Навчаємось разом" і "Професійний стандарт вчителя нового покоління і кращі НУШ технології: у взаємодії між академічними спільнотами університетів і вчителями-практиками";● погоджено Національною академією педагогічних наук України та Профспілкою працівників освіти і науки України.
Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти
Вчитель закладу загальної середньої освіти
Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)
Наказ Мінекономіки № 2736 від 23.12.2020 рокуПро затвердження професійного стандарту за професіями "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", "Вчитель закладу загальної середньої освіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)"
Корисні посилання
Законодавство УкраїниМіністерство освіти і науки УкраїниНаціональна академія педагогічних наук УкраїниІнститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН УкраїниЦентральний інститут післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України (ЦІППО)Український центр оцінювання якості освіти
Вебінари на платформі "На Урок" Вебінари на платформі "Всеосвіта"Онлайн-курси від PrometheusСтудія онлайн-освіти EdEra