21 ідея для мотивації учнів (Від TeachThought Staff)
Найкращі уроки, книги і матеріали в світі не змусять дітей навчатися і старанно працювати, якщо у тих відсутня мотивація.
Мотивація — як внутрішня, так і зовнішня — є запорукою успіху учнів на всіх етапах навчання. Учителі можуть зіграти ключову роль в забезпеченні мотивації й заохоченні своїх учнів. Звісно, це значно легше сказати, ніж зробити, оскільки у кожного мотивація своя. Учителеві необхідно багато витратити часу й докласти зусиль, щоб усі діти в класі захопилися його предметом, старанно працювали і прагнули успіхів.Навіть найдоброзичливішим й освіченим учителям іноді бракує навичок, аби вести дітей правильним шляхом. Тому, будь ви новий вчитель або досвідчений, спробуйте застосовувати ці методи, щоб мотивувати своїх учнів і спонукати їх виявити властивий їм потенціал.
Дозвольте учням обирати самостійно.Щоби діти зосереджено й захоплено працювали, надайте їм можливість навчатися в своєму темпі. Цей прийом є насправді одним із найкращих способів мотивації школярів. Наприклад, учні самостійно вибирають тип завдання або проблему для вивчення. Вони відчують, що контролюють процес, і це мотивуватиме їх намагатися краще виконати роботу.
Повідомте мету.Для учнів може бути дуже складно виконати завдання або навіть поводитися в класі, якщо немає чітко визначених правил, мети і меж. Учні хочуть і повинні знати, чого від них очікують, аби виникло бажання працювати. На початку навчального року повідомте мету, правила й очікування, щоб уникнути плутанини, й учні розуміли, чого слід прагнути.
Створіть безпечне середовище.Звісно, можна карати дітей за порушення правил. Проте похвала впливає краще, ніж погрози. Учитель має створити безпечне, сприятливе для навчання середовище й постійно повторювати, що він вірить у здібності учнів. Це мотивує значно краще. Наприкінці навчального дня учні неодмінно виконають очікування, які дорослі на них покладають.Тому краще зосередити увагу дитини на тому, що вона вміє, а не на тому, чого не вміє.
Змініть декорації.Класна кімната — гарне місце для навчання, але сидіння за партою день у день може змусити деяких учнів вважати школу трохи нудною. Щоб відновити інтерес до предмета або до навчання загалом, виведіть учнів із класу. Здійсніть екскурсії, привезіть доповідачів або просто вирушайте в бібліотеку робити дослідження. Мозок любить новизну, тому нові умови можуть бути саме тим, що потрібно учням, аби прагнути навчатися свідомо.
Пропонуйте різноманітний досвід.Враження від уроку кожен учень складає своє. Для декого виконання практичних завдань може бути найкращим. Інші полюбляють спокійно читати статтю підручника або працювати в групах. Щоб зацікавити кожного, будуйте уроки так, аби учні з різними уподобаннями постійно зосереджувалися на тому, що їм подобається найбільше.
Використовуйте здорову конкуренцію.Конкуренція в класі не завжди погана річ, а інколи вона може змусити учнів працювати щосили, аби досягти успіху. Працюйте над створенням духу дружнього змагання на уроках. Використовуйте будь-які засоби, щоб учні продемонстрували свої знання.
Нагороджуйте.Усім подобається отримувати нагороди, адже вони — відмінний засіб мотивації. Перегляд фільмів після уроків чи навіть така проста річ, як наліпка у зошиті, можуть змусити учнів працювати старанніше і дійсно прагнути мети. Обираючи нагороди, ураховуйте тип особистості й потреби кожного учня.
Дайте учням відповідальні завдання.Даючи учням доручення під час уроку, можна згуртувати колектив і створити мотивацію. Більшість учнів сприйматимуть відповідальну діяльність як привілей, а не як тягар, тому будуть ретельно працювати, аби довести, що вони й інші — гідні учні. Також учням корисно по черзі грати роль лідера або надавати допомогу іншим, аби кожен почувавсяважливим і цінним.
Дозвольте учням працювати спільно.Хоча й не всі учні обожнюють працювати в групах, багатьом буде весело розв’язувати проблеми, робити досліди і працювати над проектами спільно з іншими. Соціальна взаємодія може привести їх у захват від уроку, а ще учні можуть мотивувати одне одного під час досягнення мети. Учителі повинні забезпечити збалансованість і справедливий розподіл обов’язків у групах, щоб деякі учні не виконували більше роботи, ніж інші.